Sider

tirsdag 12. februar 2013

Gikk på en Ebay-smell..

Jeg har blitt veldig glad i å gjøre gode kjøp (på ting jeg uansett skulle kjøpe) på ebay, og har jo gjort noe skikkelige røverkjøp. Vanligvis holder jeg meg under grensa på 200 kr, men så hender det at jeg går på en smell.

For noen få uker siden – kan det være omtrent 3 uker siden da – så fant jeg noe fiiint garn på ebay. Og de som kjenner meg, og dere som leser her, vet jo at jeg er over gjennomsnittet glad i garn.

2013-02-12 11.44.32

Bildet yter ikke garnet rettferdighet, for fargen er helt utrolig fin. Det er shetlandsull, så det er et varmt og godt garn, og det virker om om det er godt å strikke med.

Det kosta litt å kjøpe, og jeg vet at jeg kjøpte det en sein kveld jeg lå i senga og ikke fikk sove (min mann var bortreist), så det var litt lettere enn vanlig å overtale meg selv til et litt dyrere kjøp enn jeg hadde tenkt.
Regna ut, og ja, det kom på nesten 300 kr inkl porto. Allikevel trykket jeg på Purchase.. dayum..

Så fikk jeg hentelapp fra posten – forenkla tollgebyr på 183 kroner. Det er ikke toll på garn, men man skal betale mva osv.. og så er det noe ekspederingsgebyr, eller hva de kalte det. Sureste kronene  - og dyreste garnet. Det er riktignok 215 meter pr 50 g nøste – og jeg kjøpte 6 nøster..

En smell der altså. Av de dyre.

Eller er det egentlig bare jeg som er gnien som synes 200 kr er mye penger? Man kan spørre seg altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :