Sider

mandag 12. mai 2014

Strikk en sokk, eller to :-)

2014-05-09 14.27.54

Dette ble en perfekt sokk. Det er Fergemannen, fra boken til Bitta Mikkelborg.
Den heter Sokker – Strikking hele året, og er en helt super bok med flotte sokkemønstre.

Det kan virke innviklet til å begynne med, men ta deg tid til å lese oppskriften, så ser du at Bitta gjør det veldig enkelt.

Sokken over er en herresokk, strikket på pinne 3,5 i garnet Sterk fra Du store Alpakka. De blir utrolig myke og gode, og de sitter utrolig godt.
Jeg synes den ser utrolig flott ut, og mønstret/effektene er herlig delikat. Min kresne mann ble både imponert og glad, og hadde ingenting å utsette på disse.

En hel sokk er ferdig, og hælkappen skal straks bli et faktum på sokk nr.2.
Starten på mønstret krevde konsentrasjon, men så går det av seg selv, og på den andre sokken har jeg ikke tittet i mønstret mer enn innimellom, bare for å sjekke at jeg fremdeles gjør ting rett Smilefjes 

Hvem skulle trodd at det er så gøy å strikke sokker?

Strikker jo også på Nancykofta, men det er fint å ha noe mindre innimellom, og let’s face it; å strikke runde etter runde med grå rettstrikk på pinne 3 er ikke akkurat veldig spennende. Men det går unna også der. Fint å ha noe i fanget når man ikke greier å konsentrere seg så veldig også.

I dag er det mandag, og 17.mai er bare noen dager unna. Jeg har vært helt ute i nesten 14 dager, og har litt å ta igjen. Sakte men sikkert skal jeg få skikk på hus og hjem, og så blir det litt kakebaking osv på fredag, så vi kan ta i mot lunsjgjester på den store dagen, tradisjonen tro.
I fjor gikk det ikke, da var for dårlig, men i år skal det gå. Er så koselig å kunne bidra, og så er det helt greit å være hjemme og varme pølser og finne frem kakegafler, istedenfor å tråkke byen rundt.

Det er bare en ting.. bunaden må prøves, og jeg håper så inderlig den passer i år også.. Smilefjes som blunker 

Ha en riktig fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :