Sider

onsdag 25. juni 2014

Tidenes øl!

Øl kan være godt noen ganger, særlig i varmen.
Jeg liker som regel lyst øl, men har lært meg til at Carlsberg Black Gold kan være kjempedeilig.

Men jeg foretrekker nok som regel et glass vin, fremfor en øl.

På lørdag var vi etter hun som nettopp avslutta 7.klasses ønske, på indisk restaurant for å feire begivenheten.
Hun elsker indisk mat, og sterk mat, ja, mat med smak. Det gjør vi også. De to andre bestilte Lam Tikka Masala, og jeg bestilte en sånn fresetallerken med både lam, kylling og scampi – kjempegod mat, og vi orka ikke dessert engang..
De deiligste nan, og hun smarte skolejenta bestilte Nan med hvitløk, og det var det beste.

Far i huset bestilte en øl, og siden det var supervarmt i lokalet, så tenkte jeg at jeg også ville slå til på det. Han bestilte for oss, og det ble en Kingfisher, indisk øl.

Ølet var iiiiskaldt. Du vet sånn kaldere enn kjøleskapskaldt.. det var såååå godt! Jeg har aldri smakt makent. Hadde vi ikke hatt med barn, så hadde jeg lett tatt en til. Dit skal vi definitvt på voksentur seinere i sommer Smilefjes som blunker 

Og så det er sagt; vi tar gjerne en øl eller et glass vin til maten, selv om det er barn hjemme, men aldri mer. Som regel drikker vi ikke alkohol, men det kan altså skje. Vi har et helt naturlig forhold til alkohol. Da de var små tok vi kanskje et glass etter at de hadde lagt seg, men nå legger de seg jo mye seinere, og vi er like trøtte på kvelden.. dermed et glass til maten. Vi drikker jo ikke alkholholdige drikker fordi det er alkohol i det, vi drikker det fordi det er godt. Det er lite som kompletterer et godt måltid mer enn et godt glass med vin.

Jeg tror unger har det helt fint med et naturlig forhold til alkohol. Et fy-fy-regime trekker unødig oppmerksomhet mot alkoholen, og å drikke seg beruset er uaktuelt.

…men en iiiiskald Kingfisher.. yum!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :