Sider

onsdag 8. april 2009

God påske!

Og så har det jammen meg blitt påske! Alt annet enn håndarbeide har i grunnen opptatt meg i det siste. Enten er det ting som skjer, eller det er kroppen som streiker. Sånn er visst livet. Men jeg skal ikke klage altså, for jeg har det bra, bare litt lite energi... litt vel lite..

Vinteren har vært preget av garn, strikking, hekling og diverse håndarbeide. Det som har opptatt meg de siste ukene er planlegging av min kjæres 40 års dag. Den ble feiret med familie og hans nærmeste venner med brask og bram 28. mars. Veldig moro å planlegge og gjennomføre, men det går jo ekstra energi. Greit nok, for så vidt, må bare bruke tid på å hvile før, underveis og etterpå. Jubilantet virket fornøyd, gjestene var supre og hadde med både kaker og diverse siden dette jo var en overraskelsefest og selve gjennomføringen gikk strålende!

Har etterhvert planer om å finne noen sommerplagg jeg kan strikke/hekle til småjenter. Garnstudio.com har jo mye flott, så her er det bare å finne noe som virker pent og ikke minst overkommelig.

Synd det regner så om dagen. På mandag hadde jeg og 7 åringen en nydelig stund på verandaen. Vi satt i sola og koste oss med bok, og så skravla vi en goood del.. :-) skikkelig koselig. Om det ikke var bikiniføre, så var det i alle fall deilig å sitte ute i tynn genser, bukse og tynne sokker. Solfaktor 15 var litt lite, og særlig jeg ble litt rød i bollekinna.. men det får man tåle! Faktor 30 fremover nå, tror jeg, det må til når man er nordisk blond og har fargene lyserød, rød, tomatrød og pionrød som "bruningsskala"....

I morgen er det skjærtorsdag, og jeg tror det blir en rolig dag. Bare kose oss sammen og ha en herlig dag. Kanskje en liten tur, får se an været.

Riktig herlig påske til dere alle!

2 kommentarer:

  1. Så du fant meg :-)
    Vel, jeg har begynt å strikke igjen, har fått skikkelig dilla. Nå holder jeg på med et babyteppe til min eldste niese, Anette, som venter baby i disse dager. Så skal jo Ingun og Johnny ha baby i juli, så da blir det noe til dem også.
    En fortsatt fin påske ønskes dere alle.

    SvarSlett
  2. Søkte på blogger med strikking, og "plopp", der var du! Den kåpa til Amanda var jo bare kjempefin!! Så flink du har vært. Likte også den du hadde strikket til Amalie - jeg er veldig imponert. Jeg er dessverre ikke så flink, og ikke i så god form at hjernen fungerer til vanskelige ting... det er i alle fall den foreløpige unnskyldningen min.

    Enig i at garn er dyrt.. grøss, men det gir meg veldig mye å pusle med håndarbeid. :-)

    Fin påske til dere også! Enjoy!
    Klem!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :