Sider

tirsdag 2. november 2010

Regnværstirsdag–planen er klar.. eller..?

Det er øs, pøs, plaskevær ute. Jeg har sunget “regn, regn, gå din vei. Sol, sol, kom til meg..” uten at det virket å ha noen særlig innvirkning på værgudene.
Det gjelder altså å ha en plan. Siden kreftene fremdeles ikke er noe å skryte av, blir det ingen store husmoderlige utfordringer.

Jeg tenker meg en stor kopp kakao

sydende varm og deilig. Og hjemmebakte kanelsnurrer, lunkne og klebrige…

Kjenn luktene som sprer seg i huset – på denne vanlige regnværstirsdagen… selve lukten av vellykkethet (eller var det grønnsåpe? penger?)… Nytelse
Kos og hygge
Varme

Men virkeligheten innhenter meg igjen. Melkeintoleranse (som iflg legen går over etter 1-3 år—hurra..), ingen krefter til hjemmebakst, ingen fryseboks full av godsaker heller.. dessuten er det bare tirsdag, og ingen dag for sukkerfest!

Kreativ, sa du? Javisst. Det blir en varm kopp te og et par knekkebrød, tror jeg, mens regnet pøser ned utenfor, kalenderen viser 2.november og verdens deiligste bok bare venter på å bli lest – bare eieren kvikner litt til.

Joy!!!!



2 kommentarer:

  1. Det er deilig å kose seg inne på en regnværsdag! KOS deg! Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Drømme er lov, og erstattningene dine var jo slett ikke dumme de heller...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :