Sider

lørdag 19. februar 2011

Farger i stua!

Jeg er hjemme mer eller mindre bestandig. Det er her jeg tilbringer dagene mine, og det viktig å trives. Når det er varmere i været har jeg større boltreplass, for da har jeg den deilige verandaen min. Antakelig har jeg sagt det før, men noe av det beste jeg vet er å sitte ute en sen sommerkveld og lese! Gjerne med teppe over beina, lys i lyktene rundt meg og noe godt i glasset/koppen.

Siden jeg ikke er så mobil pga manglende energi, får jeg derfor ikke allverden ut av vinteren, selv om jeg er glad i å være ute og å være aktiv. Det er en grunn til at jeg tross alt ble førskolelærer!

Men for å trives inne og hjemme, må jeg ha blomster rundt meg. Jeg blir oppriktig glad av å ha levende blomster, og gjerne med farger.

DSC00048

Disse tulipanene står i stua mi nå, de er fra mandag (hjertedagen).

DSC00044

På den lave bokhylla mi står det hortensia, påskeliljer og en stemorsblomst. Sååå nydelig! Håper å holde hortensiaen lenge så jeg kan sette den ut. Mamma pleier å få hortenisa på morsdagen, og holder den helt til sommeren og så blomstrer den ute… jeg har nok ikke arvet det genet, men man kan håpe! Jeg skal gjøre mitt ytterste.

DSC00046

Beklager dårlig bile, men på spisebordet mitt står dette. Kommer ikke så god frem at eføyen er et hjerte, mendet er den. Og så en påskelilje som har fått Green Gate-potte, og et lys og en liten blå sak med stor øre jeg fikk i gave for mange år siden. Alt står på et “blikk”-fat jeg kjøpte på Kremmerhuset for flere år siden. Kjempefint!

 

 

1 kommentar:

  1. Heisan!
    Så koselig du har det rundt deg. Jamen viktig at det spirer og gror inne i denne årstiden.
    Vi har hatt sol noen dager nå. Kjenner godt at den varmer.
    Var i Bergen igår. Der var jo SÅ vårlig. Her ligger svære hauger med snø overalt etter all brøytingen. Hytta vår på fjellet er borte vekk under snøen. Er 3 m. snø på 750 m. høyde.
    Ha en fin søndag.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :