Sider

torsdag 10. september 2009

Calorimetri og forskudd på arv….. ;-)

Det er ingen hemmelighet at jeg nå er hekta på å strikke Calorimetri-pannebånd! Det er fort gjort og ser knallbra ut. Vesla skal i bursdag på lørdag, og jeg har strikket 2 stk som hun skal gi bort. Hun synes det er veldig stas at jeg strikker, og strikker nå ganske mye selv også.. med mye mener jeg et par rader (a 10 masker) om dagen, men hun koser seg med det og forteller at hun strikker på SFO også.

P9100030

P9100031

På bildet over her kan man se hvor forskjellige de blir med ulikt garn og ulike pinner. Alle er strikket med 120 masker, utenom det i lys lilla, det er strikket på 96 masker (antall skal være delelig med 8 har jeg hørt.. uten at jeg tror det spiller veldig mye rolle når man har fått taket på det..) Det aller første jeg strikket var det grå, og det er i SISU fra Sandnesgarn. Det hvite øverst er strikket i Kamel, et nydelig garn jeg har kjøpt på Garnlunden 

Så var det over til arven jeg annonserte i overskriften. Mamma strikket MYE før da vi var små – nå har hun ikke tid, sier hun.. ;-) For meg er det fint, for nå har jeg nemlig fått alle strikkepinnene hennes som forskudd på arv.. hehe.. litt tøysete, men mamma syntes det var morsomt i det minste.. ;-)

P9100030-1

 

P9100031-1

Som dere kan se – her finnes ALT! Det var sånne bittesmå rundpinner, 30 cm korte, også.. ultrasøtt! Alle størrelser og lengder.. skal sette alt i system når jeg får litt tid, skrive ned hva som finnes osv. Var også masse settpinner der som må systematiseres.  Kjempemoro!!

I dag er det nydelig vær her i Tønsberg. Helt fantastisk. Jeg vasker klær på harde livet og henger det ut. Nydelig.

Ha en solfylt dag!!

4 kommentarer:

  1. Du er såååååå flink, Therese :-)

    Klem
    Trude

    SvarSlett
  2. Tuuusen takk, Trude! Det er jo kjempegøy.

    Klem

    SvarSlett
  3. Hallois - så moro med alle strikkepinnene. Slik hadde jeg det i fjor sommer da jeg hadde vært hos mamma og fått alle mormors strikkepinne. Nå kan jeg har minst 50 damer på strikke-klubb og ingen behøver ta med seg pinner. hehe :)

    Stargirl

    SvarSlett
  4. Hei Stargirl! Sendte deg mail en eller annen gang i sommer - fikk du den?

    Strikkepinner er moro, og særlig når de er i hopetall... :-)

    Koselig å høre fra deg!! Strikking er moro, men det har blitt lite ordspill i det siste.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :