Sider

søndag 6. september 2009

Calorimetry og annet

Her kan du se mitt aller første forsøk på Calorimetry-pannebånd. Det gikk faktisk ikke så helt galt, men et par feil gjorde jeg… Men med bomull i hodet og et konstant smertefullt høyrebein pga prolaps, så svikter konsentrasjonen innimellom.

P9060033

 

Men som du kan se, så ser det fint ut allikevel. Fikk sydd på knapp og laget en blomst. Blomsten er lyserosa med en rosa perle på. Jeg var veldig fornøyd da jeg hadde sydd den på, men kom så på at jeg jo egentlig bare hadde kopiert den kreative OdaAnna. Hun er så flink og kreativ, i tillegg til at hun sjenerøst deler ideene sine, at jeg tror jeg er tilgitt.
Det jeg egentlig er mest stolt over, er at jeg faktisk hadde en kapp jeg kunne bruke… ;-) Hehe.. overskudd fra kjolen jeg strikket til Silje – nå også kalt Bolla – for regnbueknappene bonusdatteren min ville skulle på kjolen var for store for de søte små knapphullene. Dermed fikk Silje noen søte, små og rosa hjerteknapper, og vi satt igjen med flotte regnbueknapper.

P9060030

Har allerede fått bestilling på 2 Calorimetry-pannebånd til ei snelle på 4,5, så det tenker jeg at jeg får gjort til uken. I dag skal jeg strikke ei prinsessekrone til, og få tovet og pyntet dem. Har allerede strikket 2, og har altså da en igjen. Skal hekle to små lilla englemaskesjal også, men det er så fort gjort at det regnes nesten ikke…

P9060034

5 kommentarer:

  1. Snille, søte deg! Tusen takk for utrolig pene ord inne hos meg:) Det var veldig koselig!! Så fint pannebåndet ditt ble da! De er så gode:) Jeg glemte helt å legge ut link. Jeg har gjort det før,men denne gangen ble det helt glemt, fy og fy;) Ha en fortsatt god søndagskveld, og fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Så flotte pannebånd. Flink du er ;) Sliter med prolpas jeg også :( Og i en hektisk hverdage med småbarn er det et h****. Har itillegg ikke blitt kvitt bekkenløsningen min :( Blæh. Men men....

    Du er utolig dyktig og kreativ :)

    SvarSlett
  3. Takk begge to for at dere la igjen flotte kommentarer.
    OdaAnna: Takk for ideen til pannebåndene, jeg har fått dilla! Jeg la forresten ikke ut link hos meg jeg heller... fysj og fysj.. jeg linket bare til deg, jeg.. ;-)

    Trine Lise: Tusen takk for skryt, det er jeg veldig svak for ;-) Prolaps er fryktelig.. å hoste er et mareritt blitt..
    God bedring til deg!!

    SvarSlett
  4. Nå har jeg ikke vært her siden midt på blanke sommeren. Skal si du har fått strikket mye. Jeg har også fått dille på calorimetryer og det har blitt noen i sommer, men jeg glemmer å ta bilde og vips så er de gitt bort. Har faktisk strikket en rosa krone også som ble tatt i bruk med en gang enda det var tidlig i august.

    Klem fra Stargirl

    SvarSlett
  5. Calorimetry er supermoro -går fort blir fint og ALLE liker det. Snuppa i heimen hadde med seg 2 i bursdaggave i helga, ble visst godt mottatt.

    Kroner kjenner jeg at jeg er litt ferdig med for denne gang! :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :