Sider

tirsdag 21. september 2010

Bursdagsbilder

Endelig fikk jeg tømt kameraet og sortert.

P9170018

Her kan du se buffetbordet. Det er min kjære som har tatt bilder, og jeg ser at det mangler grønnsakfat og en ting til jeg ikke kommer på..
Men som du ser så har vi flytta spisebordet og laget buffet – det var veldig viktig for 9-åringen med buffetbord, av en eller annen grunn. Og maten stod på i nesten halvannen time, og noen spiste hele tiden!

Det ble noe frafall i siste liten, men de ble 8 tilsammen, og 8 virker som et uskyldig tall, men 8 jenter kan lage MYE støy, altså. Men så er det vel sånn det skal være.

Det gikk med mange minipizzaer, men jeg mistet tellinga. Det gikk 22 små kyllingklubber, ca 20 miniburgere (hjemmelaget) og 15 innbakte pølser, som vi delte i 3 deler hver. Utrolig hvor mye ekstra de spiser når ting er i småbiter og har cocktailpinner i seg :-)
Og kjøttbollene, som jeg hadde laget litt større enn en stor klinkekule, var smekkfulle av godsaker som løk(rev den så det ikke ble biter), chilipulver og hvitløk, gikk det TRETTIFEM av!!! Det tok nesten halvannen time, og så var det tomt.
Jeg trodde jeg hadde bilder av hvert fat – men det hadde jeg visst ikke.. dumt, men du får en idè, ihvertfall.

P9170007

Minipizza med ost og skinke. Jeg lager vanligvis tomatsaus selv, men i “barnevennlighetens” navn, blandet jeg denne gangen vanlig ketchup og tomatpurè, med en dæsj hvitløkspulver og en dæsj chilipulver. Jeg tror barn like smak, men mange får sperrer når det er biter og ukjente ting i. Derfor kamuflerer/tilpasser jeg når jeg forer andres unger. Til vanlig får ungene her i huset både løkbiter og annet.

Kom på da jeg var ferdig med å lage sikkert 50-60 småpizzaer, at kronen på verket kunne vært å stikke ut pizzadeig med en hjerteform fra pepperkakeform-utvalget.. små hjertepizzaer måtte jo vært ideelt.. Ja, ja.. man kan visst ikke få til alt! ;-)

Vi er veldig i mot den halvkilos godteposen som ungene ofte kommer hjem med etter en bursdag. Da har de blitt proppet med sukker under hele bursdagen, og så skal de ha med en hel masse hjem, liksom. Ikke nødvendig. Derfor gjorde vi det på en annen måte, fordi at for 9 åringen var det viktig at de fikk med seg noe. Jentene danset jo hele kvelden, og den CD’en vi hadde brent, med bursdagbarnets favoritter, den brant vi så alle gjestene fikk et eksemplar med seg da de gikk. Vi hadde brent inn bilde av bursdagsjenta på forsiden, og spillelisten. Det kan man gjøre hvis man har en brenner av typen Lightscribe.
Her er et eksempel jeg fant på google.com:

Ganske kult, ikke sant?

Og i tillegg til CD’n, fikk de med seg et godterispyd hver:

P9170009

P9170008

Vellykket fra ende til annen!

Morgenen etter var det opp og synge og gi pakker på senga. Hun er glad i marshmallows og kakao, så da ble det morgenens “treat”:

P9180035

..OG SNIPP, SNAPP, SNUTE – SÅ ER DET ET ÅR TIL NESTE GANG FOR DENNE JENTA! :-)

 

3 kommentarer:

  1. Å så moro at jeg fikk sett dette nå før jeg gikk på jobb da :o)
    Du har hatt litt av en jobb med alle den matlagingen der..Mmm,mye godt da.

    Kos deg masse resten av dagen.

    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Så kjekt at alle kosa seg i bursdagen. Det er godt at alt arbeidet du la ned var vellykket. 9år er en kjempefin alder. Kos deg resten av uka.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Ingen kan forlange mer av "lys og varme" enn de
    heldige jente som fikk komme i 9-årsdag.
    Tusen takk for mange supre tips som jeg skal ta vare på. Oldemor-jenta blir 6 år i mars. Da skal vi prøve, det har vi bestemt...
    Klem.
    Hilsen krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :