Sider

mandag 27. september 2010

GLAD!

Det er høst og blå himmel. På butikken lå lammebog i kilovis (tonn?), grønne, fine, kålhoder, fine, norske poteter, og kruttsterk, sort pepper – alt ropte på meg. “Lag fårikål, lag fårikål”.

Det lukter snart fårikål i huset. Noen synes det lukter promp, men jeg blir grådig glad av den lukta. Når fårikål/lapskaus/hjemmelaga supper/ gryter eller lignende, står og putrer på komfyren, da får jeg en sånn god følelse av litt vellykkethet. At jeg liksom gjør NOE rett, i det minste.

(Bilde lånt fra matprat.no)

På bildet over her har de skåret kålen i lange strimler, jeg pleier å skjære i firkanter, ganske smått.. oh well.. godt er det uansett!

Det perfekte er jo eplekake til dessert.. men det skjer ikke her i huset på en vanlig uke dag, altså. Her er vi på den smale sti, om dagen, eller, egentlig er vi jo ikke det vi har bare tatt en annen sti – som slett ikke er smal. Den har bare mindre karbohydrater, sukker og fett – og mer grønnsaker, rene produkter, mer fisk og sånne godsaker vi egentlig foretrekker.

Håper alle kan skimte en blå himmel når de ser ut av vinduet, og kanskje også et glimt av sol. :-) God mandag!

1 kommentar:

  1. Fårikål er herlig mat synes jeg. Vi hadde det i helgen, og det smakte fortreffelig. Synes lukten er helt ok jeg...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :