Sider

onsdag 1. september 2010

Hverdag

I dag er en sånn hverdag som jeg elsker. Huset er sånn passe rotete, jeg er halvveis nede i skittentøyskurven, vi fikk spist opp rester fra i går til middag (og ungene elsket det) og heimen dufter av nybakt brød og nydusja småunger.

Freden har senket seg.

14 åringen er på vei hjem fra trening, lekser er gjort og vi voksne er sånn passe pumpa. For min del lokker senga veldig, men jeg skal holde ut en time til.

For et priviligert liv! En dag kommer jeg til å savne dette, det er jeg helt sikker på. Det er en helt spesiell stemning i huset på slike hverdager, enda så stressende det er og enda så sliten jeg er.

Dagen i dag har vært solfylt og varm, og tøyet har tørket i ekspressfart på verandaen. For noen minutter siden begynte det å regne, og det er helt greit. Jeg tok inn en bukett med blomster fra verandaen i sted, har tatt bilde, det kommer i morgen. Kjøpte meg også en alpefiol i går, de er nydelige – blomster må man ha! Jeg blir ulykkelig uten blomster.

Brød skal ut av ovnen, og morgendagen skal forberedes. Unger på skolen, mann på dagstur til Bergen og jeg skal hvile. Puste godt med magen og kose meg med strikketøy og bok. Har ikke fått lest så mye på noen dager, vanskelig å konsentrere seg nok, men det tar seg nok opp.

 

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :