Sider

torsdag 9. september 2010

Enkelt og virkningsfullt!

Min mann kan veldig mye.
Han er flink både praktisk og teoretisk, nevenyttig og kunnskapsrik. Som yrke er han ingeniør innen elektro og automasjon, og er nå i et prosjekt han stortrives i. For et par uker tilbake tok han et offhore-sikkerhetskurs. Det gikk veldig bra, men han oppdaget at han ikke er så komfortabel med vann som han trodde, og det naturlige er da å øve seg opp.

I går reiste derfor bare han og jeg i svømmehallen i nabobyen, da den i vår by er under oppussing. Formen min er jo ikke bra om dagen, men dette var viktig for ham, så jeg synes det bare var rett og rimelig at jeg ble med og kunne bidra. Det var rett og slett en veldig god investering.

Gjennom jobben får han gratis billett til svømmehallen, så de 50 kronene vi betalte for meg var en billig investering. Jeg ble ganske forundret, for jeg trodde jo at dette skulle bli en investering i å lære mannen opp til å bli mer komfortabel med vann – men det endte opp med å bli en investering for parforholdet også. Det var rett og slett veldig hyggelig å gjøre noe sånt sammen! En enkel, ubetydelig tur til svømmehallen gjorde noe med oss. Det er noe med å se hverandre i i litt andre omgivelser enn vanlig, og samtidig “se” hverandre og i tillegg se på hverandre. Hadde vi vært hjemme hadde det også vært en hyggelig atmosfære, men da glir man liksom inn i alle selvfølgelighetene og gjøremålene og tv-programmene og ikke minst www.

Siden jeg har denne dumme sykdommen så kan jeg ikke regne med at jeg ukentlig kan utfolde meg i svømmehallen, men nå vil vi iallefall prøve å få til en tur 2 ganger i mnd, de ukene vi ikke har unger. Kanskje tar vi også med ungene etterhvert, men for nå blir dette vår lille aktivitet.

Så de som tror man trenger hotellweekend på spa for å live opp parforholdet, de tar feil! Det er bare små, små ting som trengs å gjøres. Det trenger ikke koste noe, og man trenger ikke tilføre kroppen ekstra kalorier ;-P (hvilket jo er et poeng!)

Men så gjør det jo ikke noe å reise bort sammen heller, da ;-) Vi skal en tur til Göteborg veldig snart, en helg i sus og dus… Spise god mat, drikke god drikke, sove på hotell, shoppe litt.. bare kose seg. :-)

Poenget er bare at man ikke alltid trenger å gjøre disse store tingene – og man trenger ikke å pøse ut tusenlapper for å gjøre hverdagslivet med den man elsker litt annerledes/mer spennende/bedre.

Så får det være at kroppen min lider i dag. Den skriker etter hvile og ro og er full av melkesyre og verk. Men den får ikke vinne over den gode følelsen jeg har innvendig – i sjelen!

*bildet er lånt fra www*

1 kommentar:

  1. Hei!
    Hverdagen trenger ikke være grå. Sånn er det bare. Gode minner er verdifulle.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :