Sider

mandag 11. april 2011

Rolig

Når været blir varmere er det akkurat som om livet blir litt roligere. Akkurat som om blodet flyter litt lettere og roligere rundt i årene. Det liker jeg godt!

Det føles bedre å sitte ute i frisk luft og lese bok, mens sola varmer, enn å nok en gang legge seg på sofaen eller i senga, fordi man rett og slett ikke orker noe annet. På en måte føles det mer “normalt” å sitte ute og lese.. hehe.. forstå det den som kan!

Nå kan jeg i tillegg site ute i ro og fred, for jeg vasket vinduer på lørdag. Alle vinduene, bortsett fra ungenes rom, for jeg trenger en gardintrapp vi enda ikke har fått kjøpt.. hahah.. til rommene nede. Men det er altså veldig hyggelig med rene vinduer – vasket gardiner også, så nå er de helt hvite igjen. Lukter veldig rent her med nyvaska gardiner!

I dag skal jeg en tur på hagesentret og se om jeg finner noe å pynte opp med ute. Ønsker meg flere farger der ute, og jeg tror det kan være på sin plass å vaske alle hagemøblene og få dem på plass – jeg er klar for grilling og kos på verandaen. Det står masse grillmat på handlelista også… Smilefjes 

I går kjørte vi en tur, og så tusla vi noen meter (!!) og jammen fant vi hvitveis. Men kamera/mobil lå i bilen, så det ble ikke noe fotobevis. Du verden hvor koselig det er å finne hvitveis i april!! Tenk om denne sommeren kunne være varm, lite vind og laaang.. nydelig!

 

bilde fra google.com

Andre ting – som er laaangt mer spennende enn mitt liv – er at min kjære venninne og hennes nå har ankommet Canada og venter hvert øyeblikk på at det lille nurket skal sprette frem. SOM jeg gleder meg – dette er intet mer enn helt fantastisk. Jeg har lagt opp masker til Silje-sokker, som hun ønsker seg veeeldig (mammaen – tror ikke babyen bryr seg… hihi), så kveldene fremover blir i babysokkenes ånd (hahah.. meget bra setning Smilefjes som blunker)

Ha en god mandag!

6 kommentarer:

  1. Kos deg i finværet
    Deilig å kjenne kroppen tine opp etter den kalde vinteren, og enig med deg, med det å kunne sette seg ut, istedet for senga. jeg har en sovemaske.. eller hva det heter, med meg ut, og putter under solbrillene i blandt. Sliter litt med alt lyset, men det kommer seg vel, når en venner seg til det en stund, håper jeg. For det gjør så godt for mye annet, å være ute. Akkurat som livet krabber inn i kroppen igjen etter over ett halvt år, kun unnenfor husets fire vegger. Så får en heller se litt snodig ut, der en sitter ute med mørkemaske og solbriller, og en liten caps, eller solhatt..
    Deilig å nyte lukten av nyvasket, og bare kose seg
    ha en fin dag, og en fin ny uke,
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempespennende med den lille også :-) Har vært inne og kikket på bloggen hennes, etter at du la ut linken. Kjempespennende, og skjønner at det er spesielt, og at de, og du gleder dere

    SvarSlett
  3. Ja det skal bli sååå godt å kan sitte ute å nyte varmen fra sola. Det begynner å bli en ordning her hos oss nå, endelig.
    Snøen er snart borte, men vindusvask blir det ikke. For snart skal alle vinduene skiftes ut. Det blir bra :-)

    Ønsker deg en fin og god kveld videre
    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  4. Nyt våren Therese På Quisen ikveld lærte jeg at Vestfold er Norges nest minste fylke og jeg som var sikker på at det var det minste fylket, så feil tok jeg :-)

    God natt, på tide å ta kveld :-)

    Klem Kari Liss

    SvarSlett
  5. Første besøk inne på bloggen din, og legger meg til følger. Man må nyte de gode dagene, enten om man ligger på sofaen, eller sitter ved solveggen med nesen i en spennende bok!

    Spennende med et lite nurk, og da må man lage noe til den lille..

    En riktig god påske ønskes deg og dine!

    SvarSlett
  6. Hei.
    Vil bare innom som snarest.
    Jeg blir litt til og fra i påsken. Skal i alle fall kose meg.
    Håper kroppen din gir deg ro i langhelga ,så du kan få nyte våren.
    Ønsker deg og dine en fin, fin påskehelg!
    Kleeem fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :