Sider

lørdag 9. april 2011

Stille stille..

Stille fra min kant om dagen. Det betyr jo som vanlig at det går ganske sakte her.

Har prioritert veranda/lesetid når sola har skint, men med all denne vinden så blir hodet veldig slitent. Prioriterer allikevel utetid, frisk luft er fint for alle.

I dag skal alle gardinene i stua ned, og jeg skal se om ikke jeg får vasket par vinduer. Mann tar ned og henger opp gardiner, jeg vasker dem. Henger opp før de er tørre, så slipper jeg å stryke dem. Grei deal. Ønsker meg nye gardiner, men med konfirmant denne vinteren/våren er vi på sparebluss med store ting til heimen. Det skal også investeres i nye tepper under både salongbord og spisebord utover sommer/høst, og det skal bli en sann glede. Det under salongbordet er så tynnslitt at det konstant ser skittent og fælt ut. 6 år siden vi kjøpte det for 400 kr på IKEA, så det har gjort nytta si.

Jeg venter på at skylaget skal forsvinne fra himmelen og alt det blå og herlige skal tre frem igjen.

Forresten, jeg har lært noe nytt. Min tante sendte en mail med et spørsmål. Jeg trodde jeg visste svaret, men sjekka på nett for å være sikker. Hun lurte nemlig på hvor dette Ibsensitatet kom fra: Krev ei min venn, at jeg skal gåten klare. Jeg spørger helst, mitt kall er ei å svare.

I min enfoldighet trodde jeg at jeg visste at det var fra skuespillet Brand, men så sjekket jeg rundt, og da jeg leste meg opp husket jeg at jeg hadde lært dette på gymnaset. Sitatet er hentet fra Et Rimbrev, Ibsen skrev til litteraturkritiker Georg Brandes i 1875.

Morsomt å lære noe nytt – eller noe gammelt, da!

Nå er sola i ferd med å komme frem. Min kjære skal ta ned gardiner før han går noen timer på jobb. Så blir det vel vanlig lørdagskos, et glass vin og ro og fred. I morgen skal vi absolutt ingenting…

….tror jeg.

 

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg liker at dere ikke kaster ting før de absolutt er "oppbrukt". Da blir vi jo SÅ glade når det kommer noe nytt i stua.
    Her har vært "strålende" regn i maaange dager nå, så nå er all snøen borte.
    Ha en kjempefin helg!
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  2. Ikke noe godt når formen ikke henger med.
    Det er jo så fristende å "være med" på våren, og kan tenke meg at du klør i fingrene, siden dere skal ha konfirmasjon. men dessverre så bestemmer kroppen, så får vi håpe den er samarbeidsvillig snart.
    Kos deg videre i langsomt tempo, og håper formenn stiger snart
    Klem

    SvarSlett
  3. Hvor spennende med en konfirmant i huset, og jeg kan tenke meg at det blir flott med nye tepper. Ikea har mye flott synes jeg, men dessverre for oss i Troms må vi langt for å finne noe rimelig.

    Kos deg med forberedelsene til konfirmasjon, og jeg håper at kroppen vil følge med på laget.. Snart har man helg og avslappende dager...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :