Sider

onsdag 30. januar 2013

Vottene som ikke ville…

…bli lekre, klare, råååsa votter. Istedet ble de 4 størrelser mindre enn forventet. Det grå farget, så de ser “ferdigmøkka” ut (kan være en fordel, faktisk!).

De tova litt for hardt, så de har blitt litt harde, men jeg har myka dem litt med alle mulige tenkelige teknikker.

De skulle blitt gitt til en 3,5 åring, men egner seg nok mest for noen som ikke har fylt året, hvis de skal vare i mer enn 5 minutter.

Før de gikk til toving:

2013-01-29 00.29.54

Etter toving:

2013-01-29 20.52.57

Ikke særlig imponerende, men jeg tror en 1-2 åring kan bruke dem i barnehagen.

Prøve igjen, da? Ja, etterhvert.

3 kommentarer:

  1. En tidligere nabo strikket genser til sin far....den som endte opp med en veeeldig varm og tykk kofte...det var datteren på 3 år ;-)

    SvarSlett
  2. Tove garn er best å håndtove. (Du finner alt om det på bloggen til annepålandet.) Da har du mer kontroll på hvordan tovingen blir. Jeg har også strikket Jorid sine votter, er fine de.
    Sånne sleivspark har flere enn du gjort...Lykke til!
    Ha en fin søndag. Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Krykkja, jeg er så glad du har trua på meg :-) Håndtove har jeg gjort en gang, og det var for mye for ei som ikke eier tålmodighet (eller energi).
      Men tusen takk! Har nå lært at tørketrommel kan brukes, da kan man stoppe i tide ;-)


      God uke. Klem fra Therese

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :