Sider

torsdag 19. august 2010

Boksommeren!

Som nevnt så ser jeg frem mot høsten, og ikke at sommeren har vært elendig sånn bokmessig, men jeg gleder meg voldsomt til lange, mørke lesekvelder med te i (Green Gate-) koppen.

Jeg hadde et innlegg om bøker på forsommeren. Jeg hadde noen preferanser ang bøker jeg ønsket å lese, og jammen kom jeg meg ikke igjennom en god del av dem + noen flere.

page

Jeg har lest både Johan Theorins Blodleie, og alle bøkene i Twilight-sagaen. Så har jeg skaffet meg både John Irvings Siste natt i Twisted river, samt Knausgårds Min kamp 4 og 5.

31. august kommer Unni Lindell ut med en ny krimroman om Cato Isaksen, Sukkerdøden, og gjengen hans.

Jeg har veldig sansen for Unni Lindells forfatterskap, og de siste utgivelsene har jeg handlet på dagen de kommer ut. Vi er også glad i Nifse Nella som barnebokserie. Verdens mest uheldige spøkelse, er Nella, og hun reiser rundt i verden og lærer seg ting barn kan dra nytte av. :-)

Så skal jeg lese Knausgård igjen. Nøt de 3 første, og gleder meg til fortsettelsen. Skal ønske meg nr 6 til jul, tror jeg.

Siste natt i Twisted river av John Irving, ligger også i bunken min for høstlige lesergleder. Akkurat den gleder jeg meg veldig til. Jeg elsket Enke for et år, og har lest den 3 ganger. Vet ikke hva som fanget meg, men den er jo både bra skrevet og karakterene er utrolig gode i tillegg til en fantastisk historie. Tragisk og fantastisk.

Jeg har også en Marian Keyes bok på lager! Hun kom ut på norsk med En stjerne i natten i 2010.

Den første boken jeg leste av Marian Keyes var De desperates café, og den var kjempemorsom. Verdens beste bok når man ligger (relativt) ung, singel og fornøyd under Kretas stekende sol i et forsøk på å bli brun og lekker. Siden har jeg lest det som er av henne – lekende lett feelgood-litteratur.

Akkurat nå leser jeg Shantaram, og er meget fornøyd med den.

Bokhøsten er så absolutt noe å glede seg til for min del!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :