Sider

onsdag 11. august 2010

Sommerregn..

I dag regner det noe helt voldsomt her! Øs, pøs plaskevær – godt gammeldags striregn. Jeg liker forsåvidt regnvær, men det får liksom være grenser for hvor mye regn det skal være i steden for sol. Ikke for det, det har da vært noen veldig fine dager i det siste, og det har til og med vært ganske lange, varme sommerkvelder.

Jeg elsker jo som sagt å sitte ute og lese, og gjerne med ullteppe over beina, men sommeren har liksom ikke innbudt til lange lesekvelder på verandaen. Prøver å ta det igjen, da…

Nå leser jeg en fantastisk bok som heter “Shantaram” av Gregory David Roberts skriver en helt – ja, jeg skriver fantastisk historie – men den er på mange måter også forferdelig..

Jeg anbefaler i steden bare alle å lese den. Om historien er på mange måter brutal og rå, så er den skrevet på en utsøkt måte. Språklig er det lite å utsette på den! Over 900 sider språklig nytelse for oss som ikke er redd mursteiner :-)

I dag er veldig-snart-9 åringen med pappa’n sin på jobb – det var et stooort ønske å få et innblikk i ingeniørenes verden, så hun spratt opp av senga 0645 i morges, og selv så trøtt hun var så kvitret hun som bare det. Simpelthen bare lykkelig for å få være med pappa på jobb. Rapportene går på at hun har fått eget adgangsbevis med nøkkelkort – som gjest – og koser seg veldig. De har spist flott lunsj i kantina, og hun fikser kakaomaskinen helt på egenhånd ;-) Kjenner jeg henne rett så sjarmerer hun seg igjennom dagen, og selv den mest firkanta og enspora ingeniøren lar seg påvirke :-)

På verandaen blomstrer det som bare det – og etter noen dagers sol og vind er nok blomstene glade for regnvær. I går tok jeg inn litt av utvalget der ute:

P7310047 P7310049

 

 

1 kommentar:

  1. Så flotte blomster :)

    Vi har regn vi også, men jeg må si jeg synes det er litt godt også :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :