Sider

tirsdag 24. august 2010

Misforståelser og annet..

Jeg må ha misforstått. Jeg trodde vi var inni en varm og lang seinsommer, men det viser seg at det ikke er sånn. Det er høstvær, og det er litt deilig og litt skremmende.

Høstbøkene ligger i stabler, venter på å bli lest. Jeg hadde egentlig lovet min hardtarbeidene mann at han skulle få hjemmelaget pizza i kveld når han kom hjem, men jeg verken orker eller har lyst til å gå ut og handle. Det får bli noe vi allerede har i skapene.

På pinnenen har jeg alltid sokker, nå for tiden. Det strikkes store størrelser, og siden jeg er verdens verste til å følge opp med egne bilder, så glemmer jeg støtt å ta bilder av underverkene før jeg ivrig og stolt gir dem bort.
Fabel har vært et favorittgarn, men nå har jeg også funnet Silja fra Gjestal. Jeg virkelig elsker Silja-sokker! Må huske å ta bilder av neste par. Strikket et par i lyserosa til ei niese på 22, gjorde sokkehalsen lang og ribbestrikket, og det virka som hun var fornøyd. ;-)

Ellers har det blitt noen herrepar i Viking Sportsragg, og det er et solid og billig garn som jeg liker å strikke med. Og så går det ganske fort uten at sokkene blir altfor klumpete. Sist men ikke minst så er det mange forskjellige farger, til og med flerfarget og melert. 12 kr nøstet er overkommelig – garn er dyrt! I sommer var det tilbud til 8 kr nøstet, da hamstra jeg, men tydeligvis ikke nok..

Vel, en veldig trøtt dag skal avsluttes med den vanlige tirsdagsrekka: Grey’s Anatomy og så Private Practice.

Min kjære jobber seint denne uka. Offshorekurs på dagen, og jobb på kvelden. Stakkar, men jeg tror han liker det. Neste uke skal han ut på plattform, og selv om jeg sitter med hjertet i halsen så kan jeg ikke nekte, synes jeg. Hysteriske kvinnfolk, liksom ;-) og jeg ser jo at han har forferdelig lyst til dette – og når han er lykkelig, vel, da er som regel jeg glad også :-) Sånn er vel kjærligheten! <3

 

1 kommentar:

  1. Så flink du er som strikker da...har aldri vært flink til sånt. Helt greit med luer og skjerf,men der stopper det,hihi.

    Mannen din tipper jeg vil storkose seg,hvis ikke så hadde han nok aldri valgt den veien...men kjenner følelsen som hysterisk kvinnfolk,hehe.

    Ha en fin regnfylt kveld med Grey's på TV'n i kveld,det skal vi se på også.

    Hege

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :