Sider

mandag 2. august 2010

Mystiske ting og mørkere kvelder

Noen ganger, egentlig altfor ofte, skjer det mystiske ting i heimen. Man kan vel sjelden eller aldri se at det skjer, men man oppdager det tidsnok. Ting forsvinner. Det kan være alt fra sokker som går fra par til eining – men det mysteriet lar seg jo enkelt løse da det er opplest og vedtatt at vaskemaskiner spiser sokker. Kresne er de også, da de aldri spsier hele par, men bare en…

Men så er det alle de andre tingene som forsvinner. Nå sist er det overføringskabelen til kameraet. Kjipt. Jeg la den nesten helt sikkert der den skulle ligge…. antakelig. Så hvem kan da ha flyttet på den?
Ergerlig, da jeg hadde mange fine bilder på kameraet jeg ville dele.

Vel, vi skal la mystikken ligge litt, hvis jeg tenker meg godt om dukker den kanskje opp igjen. Tankens kraft, vet dere :-)

Ellers konstanterer jeg at kveldene har blitt betraktelig mørkere i det siste. Flere kvelder på rad har vi tent stearinlys, og jeg ser nå at jeg må skrive “flere stearinlys” på handlelista mi. Synd at sommeren går mot høst, men jeg synes nå kveldene er stemningsfulle når mørket senker seg og sofakos med stearinlys og en god kopp te i en pen kopp fra feks Green Gate er stas ;-) Hihi.. Man skulle nesten ikke tro det, men teen smaker godt også i andre kopper.

Forresten så angrer jeg nå hver dag på et kjøp jeg ikke gjorde. Sånt skjer nesten aldri i min verden, og det er årevis siden sist jeg angret på noe jeg lot være å putte i handlekurven – som regel er det dessverre motsatt, selv om jeg strengt tatt ikke er noen shopper. Vel, mannen og jeg var jo en tur på Indiska tidligere i sommer, og der fant jeg noen store, flotte tekopper. Det er nok mulig at ulykken som oppstod inne på Indiska forstyrret meg litt, men jeg lot altså være å kjøpe meg et par XL-mugs.. fniis.. det var nemlig det de het. Mannen har lovt meg en høst-Harry-tur, så da får jeg rette opp feilen. Ser de får noen XL-kopper utover høsten som jeg godt kan se for meg her hjemme hos oss.

CIRCLE XL mug

Ikke så ueffen den der, nei!

Resten av uka skal brukes med kraftvask, sparkel, heftgrunn og malekost. Til slutt skal det males flere strøk med fin, hvit og blank maling. Det er vinduslister, dørlister og verandadør innvendig som skal tas i stua. Så skal veggene avfettes i trappegang og gang ellers, og så skal det grunnes. Jeg håper vi rekker alt i løpet av uka. Selv må jeg se an formen, den er dessverre skranten og det er ting fremover jeg ønsker å delta på. Dermed må man passe på. :-)

Fine innlegg med bilder og annen moro loves, så fort kabelen min innfinner seg!

Ship O’hoi

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :