Sider

lørdag 28. august 2010

Lyn og torden – og Donaldettermiddag

Dagen startet ganske bra. Jeg var ikke kvalm av trøtthet da jeg stod opp, og det er alltid bra. Sola skinte, og jeg så mitt snitt til å administrere en klesvask ut til tørk. Nydelig – jeg kan ikke tenke meg en bedre lukt enn rent tøy som har hengt ute.

Mens sola skinte, så kom det store regndråper. Jeg stavret meg ut på verandaen og så at bak huset var det jo mørkt og skumle skyer. Inn med klesvasken og så gikk det bare nedover derfra. Regnet pøste plutselig ned, og det kom rumlelyder fra oven. Først så skyldte jeg vel noe irritert på naboen, som pusser opp, men det viste seg altså å være Tor som er ute med hammeren. Og siden 13-tida i dag, så har han hamret og hamret, det buldrer og blinker, mon tro om det pusses opp hos Tor? Den som trodde at Tor ble drept av Midgardsormen ved Ragnarok, tar altså skammelig feil. Jeg har hørt ham rumle i hele dag – også “as we speak”.

Så hva gjør man på en dag der Tor tar kontrollen? Helst forefallende ting i heimen, som man jo gjør i helga? Tja.. må innrømme at det ble lite av det, bortsett fra klesvask, og aviser er lest grundig og nøye, kaffe er drukket, opptil flere kopper og det har blitt litt strikking også.
Men så fikk vi ut finger’n og fikk gjort noe nyttig. Ungene har etter tur abonnert på Donald. Først var det 14-åringen, mens det siste året har det vært hun på snart 9. Vi har vært flinke til å sette bladene inn i Donaldpermer – bortsett fra i 2009 og 2010! Så vi har brukt en times tid i ettermiddag på å sortere og sette Donald-blader inn i permer. Det ble 5 permer til sammen!!!

Så nå har vi rene klær, og Donald-blader i permer :-) Hvilket småborgerlig hjem ;-) hihi..

Ellers kom vel noe av forklaringen på det siste årets ekstremt trøtte Therese – legen melder om at jeg har lavt stoffskifte. Moren min har også det, så jeg vet at det kan komme en opptur i formen min når jeg blir medisinert! Juhu!

I kveld blir det god mat, komiprisen på tv og kanskje en film som avslutning.

Så kan Tor bare hamre! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :