Sider

onsdag 9. februar 2011

For et døgn!

Siste rapport fra meg var kanskje ikke allverdens oppløftende, men det skulle vise seg å bli verre!

I tillegg til alt annet fikk jeg oppkast og diare. Det begynte med diare og en skikkelig drøy kvalme, men jeg holdt ut og laget middag. Da middagen var nesten ferdig måtte jeg allikevel kapitulere, finne frem bøtta og legge meg i senga.Resten av kvelden ble flying på do, og å ligge i senga uten å greie å sove da kvalmen var uutholdelig.

Først i 19 tida kastet jeg opp, men det var pinglete greier og kvalmen holdt seg.

Rett før kl 22 måtte jeg på do for 500.gang den ettermiddagen/kvelden, og på vei ut av do merka jeg at kvalmen intensiverte seg. Jeg snudde og “løp” tilbake, bare for å rekke å bomme på skåla… jeg kastet opp skikkelig voldsmt ca 10-12 ganger, og den stakkars doen vår så ut som om det hadde vært et skikkelig mislykka nachspiel her hjemme.. noe som kanskje var sant Smilefjes som blunker 

Med meg selv klar for en grundig dusj var det bare å rope på helten! Han, stakkar, stakkar mann, måtte finne frem bøtte og klut og vaske opp all gørra..

Etter det har alt vært bedre. Kvalmen er lettere å bære og siden det er relativt tomt går det greit. Jeg har sovet uanstendig mange timer, og siden kroppen verket av å ligge for lenge, måtte jeg komme meg opp i sittende stilling.
Så nå sitter jeg her og svaier. Får ikke i meg mat, alt som kommer inn vil ut igjen, men jeg vet jo at det går over etterhvert.

Mann og barn greier seg bra, heldigvis, og jeg får ligge i fred. Orker ikke tanken på matlukt engang, så det blir å lokke seg inn på soverommet med vinduet oppe når middagen skal fortæres.

Så sånn er ståa her. Det positive er at doen er desinfisert og den reneste i nabolaget på det nåværende tidspunkt Smilefjes som blunker 

 

4 kommentarer:

  1. Å huff det hørtes ille ut, jeg håper det værste er over nå. God bedring.

    SvarSlett
  2. uff, du fikk en skikkelig sjuke-runde der!
    God bedring

    Klem

    SvarSlett
  3. Æsj da...Hørtes ikke bra ut.
    Får håpe det går fort over igjen :o)
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei.
    He-he-he. Unnskyld meg, men du skildra alt SÅ bra. Har vi humor kommer vi oss gjennom det meste. Skorter ikke på det hos deg i hvert fall.
    Sterk er du, det er tydelig.
    Jeg må si du har ha en snill mann! Hadde ikke vært sånn her i huset. Min er av den generasjonen som ikke bytte bleier heller. Skulle sette på en koke med bleier engang jeg var syk. (Dette var i -62.) Da brukte han gaffel å legge de oppi med.Ha-ha-ha. Gylne tider...Bra verden går fremover.
    Håper du er bedre nå.
    Stor klem fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :