Sider

torsdag 15. september 2011

Selbustrikk

IMAG0006

Det er utrolig mye flott i boken som heter Selbuvotten av Terri Shea. Jeg fikk den i gave av min mor (morsomme foreldre, fikk Arne & Carlos sin bok med strikkede julekuler av pappa.. SmilefjesDe vil tydeligvis at jeg ikke skal ha fritidsproblemer hihi.. ) julen 2010.

Endelig, etter mye titting, har jeg begynt å strikke. Og det er sååååå moro! Jeg koser meg stort, virkelig stort. Det er litt å følge med på, masse mønster, men det er så givende å se at mønstret vokser frem på pinnene.

Det er for tiden det de kaller trippeltilbud på Europris, så jeg handla litt (mye) garn. Synes både sportsgarnet og superwash-garnet der er veldig bra, så jeg kjøpte inn en salig blanding med tanke på vottestrikk og kanskje en og annen lue Smilefjes som blunker 

IMAG0007

Vel har basseluskene overtatt kroppen min, men hodet er ikke så aller verst.. typisk, når kroppen svikter så funker hodet, liksom.. Smilefjes som blunker ja, ja.. man kan ikke få alt her i verden!

Mann og barn har for lengst reist på jobb/skole, 10.klassingen skal på kurs etter skolen og blir sein, 10 åringen skal møtes på bussen fra skolen 1430, og mannen kommer til ferdig middag kl 17. En helt vanlig torsdag! Det er noe uendelig trygt og godt over det.

Jeg skal dusje, hvile, og så møte på bussen.

Fiiin torsdag!

3 kommentarer:

  1. Ja det er så mye fint vi kan maske sammen med strikking :-) Nå har jeg en pause og hekler kurver.

    Baselusker og forkjølelser er vel i anmars nå. merker det her også. God bedring og god helg :-)

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Hmpf, får jeg liksom konkurranse på den ene tingen jeg kan som du ikke kunne nå da...selbuvotter. Jaja, det er igrunn bare hyggelig det altså :-) Har fremdeles 1/4 av den ene votten til IM klar, de blir med andre ord ikke klar til bursdagen, kanskje til jul? Fin dag til dere!

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Det er tiden for et strikk(eller mange)nå.Alle vil jo ha noe som bestemor/oldemor har strikket.Er SÅ takknemlig for det.
    Var så fint å lese om din dag. Vi sier gjerne "de grå hverdagene". Men det er de slett ikke. Akkurat som du sier, trygt og godt.Sånne dager er best.
    Ønsker dere en super helg.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :