Sider

torsdag 22. november 2012

Atter litt Mariusmønster

Et litt slapt ordspill på “Atter en konge”… sikkert bare jeg som lo der, men greit Smilefjes som blunker 

Fant en fin oppskrift på Majiusvotter, og da måtte jeg umiddelbart prøve meg. Takk til Majas hobbykrok for utmerket mønster.

Vottene er superfine, og jeg har strikket i Nepal som er et av favorittgarna mine, og da jeg brukte pinne 4,5 i størrelse Small, så ble de perfekte til husets 11-åring.

Det ferdige produktet føk ut av huset før jeg rakk å ta bilde, så et Instagrambilde av det første, uferdige paret, får duge for denne gang.

IMAG0575

Jeg brukte blått, grått og hvitt (‘man tager hvad man haver’). Ble veldig bra. Jeg endra vel litt på tuppen, for jeg fulgte ikke med da jeg felte, og det gikk litt over styr, men de ble fine alliekvel.

For de som ikke har prøvd Drops Nepal, så anbefaler jeg å prøve. Lett å strikke med og så utrolig deilig og mykt. Tover seg litt ved bruk i feks votter, men det er som regel bare bra.

Ellers gikk min juleentusiastiske mann bananas i en Lampebutikk her i Tønsberg i går. Det ble en diiiger stjerne til det store stuevinduet vårt:

(trykk på bildet for opplysninger)
Produktbilde
Den er 100 cm! Jeg sier ikke mer. Den kommer til å ta hele vinduet, men så mørkt som det er nå om dagen er vel det greit. Myyye finere i virkeligheten, og ikke gul som den ser ut som på bildet, men fin og hvit med nydelig “mønster”.

Så ble det en som jeg valgte til kjøkkenvinduet. Den vi hadde der har gått istykker. Den er maken til den på bildet, bare mye mindre og den står på fot.
Blir så fint her til jul.

Hadde det forresten vært opp til den gale mannen hadde det vært full jul her med juletre og det hele fra første søndag i advent. Over mitt lik!! Litt jul fra første søndagen i advent, og juletre max 3 dager før julaften.

Nok pludring herfra.

 




1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :