Sider

tirsdag 5. januar 2010

Vaskemaskintrøbbel

The%20Service%20Industry%2068

Fant dessverre ikke noe bedre enn dette forferdelige diskriminerende bildet… selv om det vel i mange hjem er vi damene som tar oss av klesvasken.

I juleferien var vi så uheldige å få en skrue som satte seg fast mellom trommelen i vaskemaskinen, og “huset” som trommelen står i. Det betydde at trommelen satte seg fast, og dermed røk rillereima. Fikk tak i ny reim, men skruen fikk vi ikke ut med det første… Siden trommelen allikevel nå igjen gikk rundt, så vasket vi noen maskiner, nærmere bestemt 3 stk. På den 4 vaska tok det 2 minutter, og så hadde trommelen satt seg fast, og reima røket. Bæsj, altså.. og selvfølgelig var det jo helligdag og greier.

Heldigvis har jeg en standhaftig og nevenyttig ingeniørmann, og han fikla og styra veldig for å få møkka opp og gå igjen... Så ringte vi min far som sikkert hadde noen tips, for plutselig så gjorde min kjære noen grep med maskinen, og skruen ble borte (håper å se den i filtret snart). Men siden grepet innebar å bikke maskinen over på siden, så sa det “grill grill” i elektronikken, og det ble mørk. Det hadde blitt vann i det som ikke skulle ha vann på seg. Litt banning og sverting seinere, og bilder av tusenlapper som flyr ut av kontoen som flagret foran øynene, fant vi ut at vi skulle la det bero til dagen etter og se om ting ordnet seg når det fikk tørket. Og det gjorde det!! Dermed var det ny reim igjen – og vaskemaskinen er virkelig så god som ny!

jeg sjekker lommer så godt det lar seg gjøre, og tror selv jeg er nøye, men innimellom skjer det likevel en og annen glipp. Håper det blir lenge til det blir en skrue.. en 10 krone er greit, for da bare bråker det, men trommelen setter seg i det minste ikke fast.

Reim kosta 400 kr, så reparasjon kosta 800 kr og en del jobb fra min kjære manns side.

Moralen er: det er fryktelig kjedelig å vaske klær, men å ikke få vasket dem er laaaangt verre!!

I går kveld vasket jeg flere maskiner, og flere står for tur i dag. Heldigvis har vi tørketrommel også, så ting går greit unna. Det er et berg med skittentøy å ta av!

Nå skal jeg fullføre luen til husets 8 åring mellom klesvask og diverse. Hun ba meg om å vente med å pynte den, for hun måtte tenke litt om det skulle strykes på en Hello Kitty, eller sys på et hjerte.. ja.. jeg venter jo jeg.. :-)

1 kommentar:

  1. Huff, vaskemaskin trøbbel er ikke morro.... Vet ikke hva jeg hadde gjort uten den maskina :) hehe...

    Hihi, 8 åringer er morsomme. Håper vi får se bilde av den lua da ;) Har så lyst til å begynne å strikke, men må ha litt inspirasjon og kurs av svigermor : )

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :