Sider

mandag 22. februar 2010

Babysokker og ekstremvinter!

Jeg må innrømme at jeg er skikkelig drittlei av alt snøværet – det er virkelig bare nok nå! Mye tid går til  snørydding, og så er det såpass kaldt at det ikke er veldig koselig å være for lenge ute.

For min del, så blir det inneaktiviteter. Lørdag ble det litt baking på oss jentene mens gutta tok handleturen alene – måkingen tok den flinke mannen seg av. Søndag tok han med seg 8 åringen ut i snøen, og de var vel ute en times tid. Enda så godt de var kledd så var de ganske fornøyd med å komme inn! Det bet godt i ansiktet, men de var veldig søte med store, røde roser i kinnene :-)

Jeg har måttet være mye i ro i helga, så da passet det bra at jeg hadde noen bestillinger på babysokker. Jeg er nettopp ferdig med 3 par til Silje, men nå var det noen enda mindre sokker som skulle strikkes.
Det ble 2 par Madam Møllers babbysokker, strikket i deilig Drops Merino Extra Fine. Jeg liker dette garnet veldig godt, det er mykt og varmt og deilig :-)

DSC00080

DSC00084

Som du kan se så er det ganske smått, dette. Det tar ikke så lang tid å strikke sokken, men så skla den sys sammen, det skal hekles og tres i snor, og så har jeg valgt å hekle en liten kant på toppen. Har lurt på om jeg burde heklet en blomst som pynt også, men jeg tror kanskje det er bedre at de er så enkle som de er.

Er på det 3.paret på bestillingen nå, men det blir såkalte Siljesokker. Vanlige sokker, men med hullrad ved ankelen så ikke småttingene kan sparke dem av seg. Rapportene fra mammaen til Silje sier at hun ikke greier å ta dem av seg, og derfor kan karakteriseres som en suksess :-) hehe.. selv små suksesser gir positiv energi for min del.. og det tar jeg i mot.

DSC00089

Det er moro å strikke sånne småting. Jeg må innrømme at jeg strever litt med de store prosjektene, jeg hadde sikkert greid dem, men de blir for store for hodet mitt, jeg greier ikke å se enden på dem. Egentlig ikke på disse små heller, men jeg tvinger meg selv til det, for jeg vet at det er godt for meg å se at jeg duger til noe, og at det faktisk blir resultater av all sitting i ro. :-) Alle positive push er bra for meg, og siden jeg ikke kan forvente at alle rundt meg skal gi meg dem, så må jeg finne egne måter. Jeg forsvarer meg mot negativitet, skyver det unna, men er veldig god på å vende alt som ikke er negativt til positive ting. Sånn holder jeg meg i vater (som regel..).

DSC00081

Så, til slutt, det er snø og vinter i Norge. Og FOR en haug med snø! Utenfor stua vår har vi en veranda på ca 25 m2, der er det nå 2 meter snø!!! Er det mulig, liksom? Jeg må innrømme at jeg gleder meg til våren!

Her hvor jeg bor er det vinterferie denne uka. 14 åringen er på vintercamp hos farmor og farfar og hjelper dem med snømåking. Han dro søndag, og kommer hjem tirsdag eller onsdag. Lillesøsteren er på håndballskole i dag, tirsdag og onsdag. Torsdag reiser vi til fjells – og det gleder vi oss alle til! Blir måking av hyttetak, og litt ski. Og så blir det kos på hytta med god mat, brettspill og lesing av bøker! Herlig!

Ha en riktig god vinteruke!

3 kommentarer:

  1. awww, så fine sokker. Tror jeg må legge inn en bestilling når lille bolla i magen skal komme ut ;)

    Huff, det er sinnsykt mye snø her også. Kan nesten ikke se ut av et par av vinduene :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Jeg må bare inn og si at jeg synest du er kjempeflink. Det at du klarer å snu det negative til noe positivt er en kunst. Men du så mye bedre vi har det da!
    Her på Vestlandet har vi hatt den tørreste vinteren på 50 år. Vi har nok ikke mer enn ca. 30 cm.snø. Kom noen cm. til i natt. Vi lengter etter våren her og. For at den skal komme må vi ha REGN og mildvær. Det er jo det været vi trivest med.
    Ha en kjempefin vinterferie.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  3. Kjempesøte babysokker! Det garnet såg veldig varmt og deilig ut.
    Skal være enig at det får være nok snø og kulde nå, våren må vel snart være under emning? Tror aldri jeg har sett mer frem til vår, enn jeg har gjort nå i vinter.
    Koselig blogg du har. Takk for titten! :)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :