Sider

tirsdag 23. februar 2010

Fikling med innstillingene på bloggen..

Jeg prøver og prøver, men det blir ikke helt som jeg ønsker. Så hvis du opplever litt merkelige ting her på bloggen, så er det antakelig fordi jeg prøver igjen.. ;-) Det lønner seg alltid å ikke gi opp!

I dag skal jeg begynne å pakke litt til fjelltur. Prøve å pakke minst mulig er en stor utfordring, men til slutt må jeg vel få det til.. hehe.. Ungene pakker selv, men jeg passer på å lage liste til dem. Til og med en 8 åring kan pakke det meste selv, bare hun vet sånn omtrent hva det er hun må putte i bagen.
Erfaringen sier at når de pakker selv, så får de oftere med seg tingene sine hjem igjen, for da har de et annet forhold til det som ligger i gym-/treningsbagen. Vi voksne gjør så mye for dem – i beste mening – men så gjør vi dem kanskje ikke mer enn en bjørnetjeneste! Ikke lett å gi slipp på kontrollbehovet, men jeg ser jo at de blomster opp når de føler mestring.

Nok et par Siljesokker til hun som har gitt navn til sokken; Silje. Det meldes fra hjemmet hennes at hun har brukt de to parene hun hittil har fått (altså hun har fått flere par, andre typer sokker, men hun vokser jo ut av ting!) både dag og natt. Så her kommer et 3. par, som ble lange strømper med sløyfebånd både oppe og nede, til når hun skal jåle seg ;-), og så holder jeg på med et par til. Tante skal sørge for at snuppa er varm på beina, i alle fall!

DSC00092
Strømpene er strikket i det herlige og morsomme garnet FABEL fra Drops/Garnstudio. Jeg tror fargen er nr 904.

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Sokkene var nydelige. Heldige Silje som har så snill tante.
    Bloggen din var vakker når jeg var innom.
    Er et styr når det er ferie du! Jeg har vært i samme spetakkelet jeg også, for hundre år siden. Hytta vår ligger på 700 m. Var ikke bare bare å komme seg gjennom snøskavlene. Nå venter jeg til det blir bar mark. Er skitt lei snø og kulde. Håper du får en fin og opplevelsesrik ferie!
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  2. Hei kjære Krykkja!

    Familiehytta ligger på ca 860 moh, og det er (forhåpentligvis)delvis brøyta. Men allikevel blir det nok litt måking, ja.. har heldigvis med 2 staute karer til å måke.
    Ferie er styr ja - takke meg til hverdagene ;-)
    Men vi går jo på med friskt mot, og håper ungene får noen gode minner fra familieferier på hytta!

    God ferie til deg også!

    Klem!!

    SvarSlett
  3. Så fine sokker. Deilig når de er så høye og varmer godt oppover leggene. J her i huset pakker også barna baggene sine selv. Minstemann på 12 glemmer riktignok minst like mye som da jeg pakket baggen, men det er visst noe vi bare må finne oss i. Godt han husker seg selv hvertfall.

    SvarSlett
  4. Du burde lage deg en sokkebutikk på nett. Jeg er helt sikker på at det ville slått an, for alt du legger du på bloggen din er nydelig!

    Sjalene er fantastiske!

    SvarSlett
  5. Så deilige sokker! Så søte med sløyfebånd, godt å ha gode varme sokker som holder varmen på beina :)

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige kommentarer alle sammen! Har vært på vinterferie - veldig deilig.

    Nytt innlegg i morgen!!! God søndag!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :