Sider

mandag 8. februar 2010

Garn, garn og mere garn!

Det sikre tegnet på at man er en del av håndarbeidsverdenen, er at man blir realtivt opptatt av garn, for å si det mildt…. Heldigvis har mamma vært her og tatt med en del restegarn, for hun strikker lappetepper når hun ser på tv. Men for all del, det er mer å ta av.. ;-)

Og i helga, nærmere bestemt 09.18 lørdag morgen, ringte Mr.Postmann på døra med 2 digre pakker fra min gode venninne Kari Lise. Hun hadde handlet garn til meg i Tyrkia, og det ble en bærepose full med spennende varianter.

DSC00059

Noe er “rent” ullgarn, med nydelig kvalitet, mens resten er mohair med nogo attåt.. hehe.. Men det spiller ingen rolle, egentlig, når man lager sjal ol. Det lilla øverst og det grønne, har bling-bling i seg – utrolig moro! :-)

DSC00061

DSC00062

Veldig kult. Jeg kastet meg over det lilla garnet på lørdagkvelden – måtte bare prøve. Det ble englemasker, og trekantsjal. Det som er ekstra moro med alt garnet, er at det er så mye i hvert nøste. Hun bedyrer at hun nesten ikke betalte noe for det – og nekter å svare når jeg prøver å få kontonummer for å betale for det – så hun kan vente seg diverse småtteri nedover til det glade sørland i løpet av våren. Men jeg tror hun liker det jeg lager, så det er kanskje greit… ;-) Det første lilla sjalet går nok allikevel, tradisjonen tro, til Husviken. Det er alltid en glede å sende ting ut dit, for de bruker det og er såre fornøyd. Det betyr masse!

DSC00063

 

DSC00064

Sjalet er er i gang. Nydelig lys lillafarge. Paljettene er formet som små blomster, og er i forskjellige farger. Blir fint til sommeren – tror jeg må ha et selv også. Masse garn, og mye på nøstene, så her er det til flere.

Var også et kult oransjprintet garn der, som også blir spennende sjal.. for en herlig fremtid jeg har i vente!!!

Fikk gavekort på Bokkilden, så nå er jeg den lykkelige eier av Knausgårds bind 1-3 av Min kamp. Den siste til Liza Marklund og Dan Browns Det tapte symbol, står også og venter i hylla. 22.februar kommer også Camilla Läckbergs siste – og den er vi flere som gleder oss til, vet jeg. :-)

Helga har gått med til feiring av 14 åringen. Lørdag kveld hadde han guttebursdag her, og det virket som de hadde det veldig moro, utfra lyder og latteren. Fetteren forspiste seg på min ny oppfunnede pepperoni og kjøttbolle-pizza (som er kjeeempelett å lage), og alle spiste faktisk så mye mat at det gikk veldig lite av både kaker og godis. Det gikk noe liter brus, da, men det var vel å forvente. De fikk så mye de ville ha.

Vi voksne satt på kjøkkenet med kaffe og sjokolade og så på Grand Prix.. skikkelig pensjonistlørdag :-)

Søndag var det familieselskap – og det slo vi sammen med den overnevnte fetteren. Kjempekoselig. Det virket som om gutta var veldig fornøyde, og gjestene spiste og koste seg. Alt i alt var alle glade – og vi som arrangerte også.

5 kommentarer:

  1. Åh, for et nydelig garn, og så såå flott sjal med de englemaskene!! Det var flott!
    Er det vanskelig å strikke englemasker?
    Så bra at det ble en vellykket 14-års dag!

    SvarSlett
  2. Takk for info om englemaskene! Det fikk jeg skikkelig lyst til å prøve! Det var jo en skikkelig god og detaljert oppskrift, så det skal jeg sikkert få til! Må kjøpe meg litt garn først. :)

    SvarSlett
  3. Så spennende garn du har fått. Englemaskesjalet ser helt nydelig ut. Høres ut som en flott feiring av 14åringen. Pizza er jo godt da, og i den alderen går det ned store mengder..

    SvarSlett
  4. Jepp, hun liker det du lager!!
    veldig flott det sjalet!
    klem fra Kari Lise

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :