Sider

mandag 31. januar 2011

Lua er ferdig

…dvs den mangler dusk, og så skal den presses så blir alt litt jevnere. Men den er strikket ferdig, sydd opp, tråder festet og maskesting er på plass der de skal!

DSC00028

Jeg synes den ble veldig fin, altså. Mottakeren får den på onsdag, da skal jeg heller gi rapport om hva hennes reaksjon ble. Jeg tror hun kommer til å like den – og den blir jo enda kulere med dusk.

Har bestilt garn til flaggvotter i dag, så jeg regner med å begynne på det utover i uka. I mens strikker jeg røde flettevotter. blir sikkert bra og jeg vet ei snuppe som ønsker seg det.

Starter straks på et prosjekt som skal til Canada. Dvs, jeg har allerede begynt, og det er en stor glede for meg å bidra. Noen som har gjort noe veldig stort for å oppfylle noen jeg er veldig glad i sitt ønske, skal få noen småting. Når noen har gitt deg den aller største gaven, så er liksom ikke penger nok for å si takk, så jeg skal prøve å lage noe som kanskje giveren vil sette pris på.

Kryptisk synes du? Ja, men det er ikke min jobb å verken mene noe om dette, eller “oute” noen, derfor sier jeg det på denne måten. Det er egentlig alt du trenger å vite. (Er du allikevel veldig nysgjerrig så send meg en mail… Smilefjes som blunker )

P1000107

Flaggvotter – veldig kule!! Et MÅ-HA i disse VM-tider. Jeg har tenkt å strikke dem i PT5 Sport. Sportsgarnet tåler litt. Ren ull tover så fort, og så går det fort i stykker ved aktiv bruk. PT5 har 80% ren ny ull og 20% nylon som forsterker. Perfekt!

God mandag alle sammen.

 

3 kommentarer:

  1. Så flott den ble!!!!
    Det går i luer hos meg også nå. Godt å komme bort litt fra votter og lester!!!

    Ha ei fin uke!! :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei Therese

    Bare en liten hilsen fra meg - en eks-ordspiller-venninne. Nå var det lenge siden jeg var innom her, men jeg har nå tenkt på deg sånn av og til. Nydelig lue du har strikket her.

    Stargirl

    SvarSlett
  3. Kjempefin lue. Holder på med den samme i guttevarianten.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :