Sider

søndag 30. januar 2011

Sushi-nam!

I går var den store sushidagen her hjemme. Voksenlørdag med deilig middag. Vi laget ikke selv, men vi hentet fra et av byens 2 take-away-steder.

Mine favoritter er Nigri. Nigri med kamskjell er helt fantastisk, og laksen er jo også helt knall.

Vi kjøpte et brett til hver, hvor det var 5 nigri med laks, 2 med kveite, 2 med tunfisk, 2 med scampi og en med kamskjell.

Og så var det 8 stk laksemaki. Maki er disse rullene, og de er gode de også, veldig gode.

Ved siden av har man selvfølgelig wasabi, som er det grønne, og syltede ingefær som er det i “rosen” på bildet over (som er lånt fra sushihouse.no) og soyasaus.

Eneste sushi jeg har laget selv, er sashimi. Ganske enkelt, og veldig, veldig godt. Jeg pleier å bruke salmalaks som jeg skjærer i tynne skiver, og har over litt soyasaus og sesamfrø. Så har jeg kjøpt wasabai og syltede ingefær som jeg har ved siden av, i tillegg til mer soyasaus. Wasabi er ganske sterkt, men det må med!

Anbefaler alle som ikke har prøvd sushi å prøve det. Det er nok litt tilvenning for noen, men når man er frelst, så er man frelst!! Jeg tror godt jeg kunne spist sushi hver dag.

Neste gang blir det litt tempura, og kanskje noen futo maki… gleder meg allerede!!

2 kommentarer:

  1. Mmmm, ser godt ut. Barna her har så lyst å prøve sushi, så neste lørdag tar vi "ilddåpen". Vårt første møte med sushi..

    SvarSlett
  2. Hmmm...ser veldig fristende ut.
    Hva ligger prisen på,når man bestiller sånn fra resturant?

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :