Sider

torsdag 27. januar 2011

Toving til ettertanke

DSC00023

I beste mening kjøpte jeg 3 nøster Mor Aase-garn for å strikke søte, rosa votter til min yngste niese på 1,5. Strikket etter blånisseoppskriften med dobbelt garn i str 3-5 år, trodde jeg det ville bli grei skuring med tovingen. Alle blånissevottene ble veldig bra tovet, og jeg gjorde det samme denne gangen.

Men o’hildrane du hvor det garnet tova!!! Før de gikk i vaskemaskinen kommenterte mottakerens onkel (min kjære mann) at de måtte jo være AAALTFOR store for den lille snella. Jeg lo tilbake, for makan til uvitende mann, liksom, og sa at de skulle toves, akkurat som jeg tovet ørten blånissevottepar tidligere.

Da vaskemaskinen pep etter endt tove-vask (40 grader, normalt program) så gikk jeg glad og fornøyd for å hente de lekre vottene.

I det minste fikk vi oss en god latter…hihi..

--

Hos oss er det –10 og solskinn i dag. Jeg lengter fremdeles etter våren.. påske, i det minste!
Kroppen takler ikke noen skiturer denne vinteren, den jobber virkelig mot meg for tida, så derfor kan vi like gjerne hoppe til sol og sommervær.

4 kommentarer:

  1. he he... noe skjedde visst der :-)
    bedre lykke neste gang, og så ble de jo søte da :-)

    Ha en fin dag!!
    klem

    SvarSlett
  2. Så herlige. Skulle ønske jeg kunne strikke. For begge mine kunne trenge skikkelige votter :)

    SvarSlett
  3. Ooops da :o)
    Går sikkert mye bedre neste gang.

    Ha en herlig kveld.

    Hege

    SvarSlett
  4. Huff, ja, det er ikke så lett alltid. Man har liksom ikke helt kontroll på det som skjer.
    Jeg strikka lang-nisselue, og puttet den i maskinen på 40 grader. Den ble aaaltfor liten, kjedelig altså. Feilen var, har jeg hørt, at jeg sikkert hadde for mye annet tøy inni sammen med lua. Da blir de visst for for trange.
    Ha en god kveld, snart helg....
    Klem Ellen

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :