Sider

mandag 8. november 2010

Glede!

Om gleden kan man si så mangt.

Bjørnstjerne Bjørnson sa:

“Jeg er så glad i grunnen,
og visste det ei før,
det er som jeg har funnen
en venn der var forsvinnen,
mitt prektige humør.”

Han er definitiv inne på noe der. For meg er det enkelt å finne gleden i de små ting, jeg tror faktisk alltid jeg har vært flink til det. Sola som skinner, blomstene i vinduskarmen, gode krefter rundt meg, trofaste venner som ikke gir opp uansett hvor syk jeg er, fantastisk fin mann som jeg lever med, flotte barn jeg har til låns, familie – både den jeg har blod i årene fra og den utvidede jeg fikk da min kjære og jeg valgte hverandre.

Glede er et ord jeg liker å bruke.

I dag er det mandag, november, minus 3 grader, men sol!! Selv en kald mandag i november finnes det gleder.

Jeg har ingen nyvinninger å vise frem. Ingenting nytt har hendt. Kroppen er tung og sliten, hodet er tåkete og trett.
Allikevel er jeg glad!
Så må jeg ha gjort noe rett ☀


1 kommentar:

  1. Kjære du.
    Tusen takk for hilsen. Er et 4. oldisbarn i farta. Skal komme i slutten av des.
    Du har en flott innstilling til livet! Når alt er bra med fam., da kommer gleden og lykken. Jeg er helt enig i at gleden trenger ikke koste noe. Er mye, hver dag, som fyller meg med glede.
    Stort av deg å kunne kjenne på gleden, du er enestående!
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :