Sider

onsdag 12. januar 2011

Lydbok og mobilbloggtrøbbel

Jeg strikker en del om dagen, og er lei tv. Dvs, jeg innser at tv’n bør skrus av mer. Jeg er ikke avhengig og følger ikke slavisk med på den, men har den ofte på som selskap.

Jeg har prøvd lydbøker mange ganger, og har hørt på mange forskjellige, for da kan jeg feks strikke samtidig. Men jeg er så himla kresen på oppleseren… Noen fungerer bare ikke som opplesere, og forfattere som trumfer igjennom å lese sin egen bok inn på tape, burde tenke seg om altså!!! Jeg skal ikke nevne navn, men det finnes skrekkeksempler. Men så finnes det også fantastiske opplesere:
Klaus Hagerup, er et prakteksemplar. Bøkene hans om Markus er riktignok store barn/ungdomsbøker, men jeg har hørt dem fordi han er så strålende god.

Håvard Bakke er også veldig god, han hørte jeg første gang da han leste Drapene i Barkvik av Ambjørnsen,  og jeg liker Nils Ole Oftebro. Av kvinner er det Lena Meieran(eller no) som treffer meg mest.

Men nå har jeg skaffet meg noen MP3-filer av Jørn Lier Horst sine bøker om William Wisting. Bøkene foregår i hjemtraktene mine, og jeg har lest noen av bøkene hans fra før, de 4 første, tror jeg. Så nå gleder jeg meg til å ta fatt.

9788242141743.jpg

Ellers er jeg skikkelig satt ut av halsbetennelse om dagen – sover mye og får febertokter ut av milde helvete. Men nå har jeg dopet meg ned, og setter innlegg til publisering.

Forsøker stadig å få til mobilblogging, men jeg finner rett og slett ikke den rette app’en. Den vil ikke publisere med bilder, og uten bilder blir sånne små mobilinnlegg verdiløse!

Men vi kommer igjen, jada, jada, jada.. Smilefjes

1 kommentar:

  1. Hei igjen!
    Trist å lese at du er blitt syk. Forba..a greier da. Er det ikke det ene,så blir det enda mer...
    Jeg har vært på besøk noen dager hos mine to ferskeste oldebarn. Det var kjempekoselig!
    Jeg har kutta ut lydbøker. Grunnen er det du skriver om. Var så irritert at jeg klarte ikke å lage meg bilder i hode.
    Vil ønske deg riktig god bedring!
    Varme klemmer fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :