Sider

torsdag 20. januar 2011

Noe nytt jeg ikke forstår..

I klassen (på skolen?) til 9-åringen er det noe nytt de er opptatt av. Strikker.

Ikke gode gamledagse hoppestrikker som vi hadde. Jeg husker godt vi hoppa strikk. Ener’n.. husker ikke hva alle de forskjellige het, men jeg husker hvordan de skal hoppes.. men jeg kan sikkert ikke hoppe lenger, forresten.

Hårstrikker? Nope! Ingen hårstrikker heller. De er ikke opptatt av dem. Enda så mange fine det er!

De er opptatt av figurstrikker.

Fargerike strikker i forskjellige figurer. De har dem rundt håndleddet og bytter dem med hverandre.

 

Ok, så forstår jeg ikke alt. Men det er sikkert bedre å bruke penger på slike, enn på slikkeri. Prisen varierer, men det siste nå er visst selvlysende. De står høyt på byttemarkedet.

Jeg forstår ikke alt.

 

4 kommentarer:

  1. Ja jeg har sett disse!!
    Fosterjenta mi har noen slike, så jeg har tenkt at hun kanskje ville samle på slike.
    Vi samlet jo på servietter, viskelær, frimerker og glansbilder.
    Dette er tydligvis ut nå.
    så hvorfor ikke :-)

    Syns de er kule jeg :-)
    Husker jeg samler på armringer av metall og man fikk de i flere farver. Jeg hadde slike sånn ca 10-13 cm oppover håndleddet :-)
    He he... var kult det også.

    Ønsker deg ei fin helg :-)

    SvarSlett
  2. ja de var jo morsomme, da. fargerike og søte former. ikke det verste man kan samle på.

    SvarSlett
  3. Har tenkt akkurat det samme Therese.
    Har en her som har fått en pakke...men fenger ikke sånn kjempe mye...men skulle bare ha det liksom,hihi!
    Ha en knall fin helg.

    Hege

    SvarSlett
  4. Skjønner det ikke helt jeg heller. Er forsåvidt fine og kule men det første som slår meg er at nå har Pokemonkortsalget dalt så da får vi finne på noe annet skrot å selge. Det som er ille er at 'alle' de andre får det helt uten videre...uten at det er bursdag, jul, premier for noe eller noe annet. Fire melk, brød og en pose strikker liksom...(ok er sikkert gammeldags nå men...)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :