Sider

lørdag 1. januar 2011

Godt nytt år–og feiring for to

Så er det igjen et nytt år! Hvor blir årene av, er et spørsmål jeg som 10-15-20-åring aldri trodde jeg skulle spørre meg selv, men som 36 åring synes er helt på sin plass. Det går så fort! Ett år er liksom ingenting. Som Knutsen & Ludvigsen sier: Det er et år fra jul til juuul.. dager fins i alle farger… osv

P1000048

(Psst..dette er det kunstige treet vårt! Ikke en juletrestikke i sikte.. woohoo.. og med apotektets røkelse savner man ingenting. Et år til, og vi begynner å tjene på det Smilefjes som blunker)

Jeg husker pappa sa en gang da jeg gikk sånn ca i 3.klasse, at tida kommer til å gå fortere jo eldre du blir. Husker jeg ble noe arg og syntes han var helt på bærtur med den kommentaren. Mormor sa også at jo eldre du blir, jo mer husker du fra barndommen. Nå er vel ikke jeg spesielt gammel, men frem til for et par år siden så husket jeg lite av barndommen. Men nå opplever jeg at ting kommer, smått om senn. Det er veldig hyggelig, for jeg hadde en god og trygg barndom.

Hvorfor sier jeg dette? Fordi man skal llytte til erfaring! Og erfaring får man ettersom tiden går. Jeg er ikke motstander av at tiden går. Jeg ønsker meg ikke bakover – enda. Smilefjes som blunker

P1000067

I går var det bare min kjære og meg hjemme. Vi stekte kalkun, og hadde alt tilbehør inkl Waldorfsalat, vin i glassene og boblevann på kjølen/etterhvert i glassene.

Det er noe veldig trivelig ved å dekke spisebordet til to og kunne konsentrere seg om kun sin egen samtale, bare vi to. Vel, vi lot kongen få snakke etterhvert, måtte få med nyttårstalen hans. Og du vet, kongen er tross alt kongen.

 
P1000070

Det ble mildt utover kvelden, mot normalt på en nyttårsaften, så etter inntatt nyttårsmiddag ved spisebordet gikk vi oss en tur! Det var så deilig å kunne puste frisk luft inn i lungene uten at nesehårene frøs… Det ble ikke så lang tur, for jeg er vel fremdeles ikke frisk.. halsen er sår og vond og feberen røsker i systemet. Men det var veldig deilig med en tur!

P1000066

Vel ble det seint i går, og inntaket var kanskje litt mer enn “vanlig”. Allikevel våkna jeg opp i “morges” og følte meg i bedre form enn på lenge. Måtte dete vare!!

Ønsker alle et GODT NYTT ÅR!

2011, måtte det bli oppturenes og de gode opplevelsenes år.

P1000072

5 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg og dine Therese.
    Så deilig med en luftetur ute i går kveld.
    Her blåste det noe så innmari i går kveld.

    SvarSlett
  2. Hei:) Synes det høres ut som en helt perfekt nyttårsaften♥ Vi var bare oss fire i går, liker det jeg. Ønsker deg alt godt for 2011:)

    SvarSlett
  3. Godt nyttår til deg, Therese!
    Hørtes ut som en veldig koselig kveld!
    Vi satser på at den gode formen varer!!
    Klem fra Ellen

    SvarSlett
  4. Hei,hei!!
    For en start på nyåret! Vårt 4. oldebarn kom til verden igår kl. 15.52. Han var helt perfekt, 3082 gr. og 49 cm.:-)))
    Idag skal jula flytte på loftet igjen,og så reiser jeg imorra og presenterer meg for den lille gullklumpen.Jeg er så stolt!!
    Tror jamen jeg må få det vårlig i huset nå etter alt det røde.Kjenner det inni meg at det passer veldig bra!
    Alt du skriver om TID er sant. Jeg føler det minker alt for fort på den. Men det som er sikkert, jeg skal benytte meg av den så godt jeg kan.
    Veldig glad for å høre at du hadde så fin start på 2011. Krysser fingrene for deg.
    Ønsker deg og dine et GODT NYTT ÅR!
    Kjempeklem fra krykkja.

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye, kjære Krykkja! Det var virkelig en knallstart på året.
    Her ryddes også jula ut i dag, eller så mye som jeg orker. Kanskje juletreet får stå til imorgen.
    Kos deg med nytt oldebarn - stas!!!
    Gode klemmer fra Therese

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :